söndag 5 oktober 2014

Nystart på bloggen? Det kan bli verklighet.

Med förra inlägget mer än ett år gammalt så skriver jag nu nästa. Mycket har hänt för mig och prioriteringar har lagts om, varför bloggandet har fått stryka på foten.

Vad som har förändrats är att jag nu är sambo, lagar betydligt mer vegetariskt än förut och har breddat vilka bröd jag bakar, nu allt mellan riktigt grova formbröd till surdegspizza. Jag har även flyttat till Luleå i höst och studerar nu på LTU till Civilingenjör inom Arkitektur.

Jag har funderat lite hur jag ska ta bloggandet vidare, och här är vad jag har kommit fram till. Jag ska bredda bloggen till att inte bara fortsätta bredda receptdatabasen utan även att recensera matlagningsprylar, tipsa om bra produkter, bra öl samt effektiva sätt att spara pengar i köket, då jag ju idag faktiskt är student.

För man behöver inte äta tråkig mat bara för att man lever på en budget!
Vi är två personer som äter vällagad mat varje dag, undviker helfabrikat, köper mer än hälften ekologiskt, för totalt omkring 2000kr per månad, inkl luncher.

Det viktigaste för att inte överskriva budget utan att behöva äta tråkig mat är att laga maten från grunden och lära sig använda kryddor.


Det bakas pizza nästan varje fredag och här är förra veckans, med surdegsbotten, oliver, kokta rödbetor, mögelost och bacon, på min nya baksten som kommer i ett inlägg inom kort.

Det kommer fler inlägg, vänta ni bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar