söndag 27 november 2011

Shockrosa hallonglass på 5 minuter, om ens det.

För ett par år sen brukade jag göra hallonglass, ofta. Den går så snabbt att göra, och blir så vansinnigt god! Ett fantastiskt alternativ till att köpt glass! Det enda jag funderar på är, varför slutade jag?

Hallonglass
2 portioner
     
  • 3dl Styckfrysta Hallon
  • ½dl Florsocker
  • ½dl Mjölk
  • 1 Äggvita
Blanda ingredienserna i en skål med ägget sist, kör med mixerstav eller matberedare till önskad konsistens, servera genast!
Går ej bra att frysa, blir stenhård.
Svårare är det inte, dock behövs ingen äggula i en liten sats :)
Man låter alltså kylan från bären frysa glassen. Gör man en mindre sats som i receptet så räcker det med bara äggvita, gör man mer tar man med äggulan också. Egentligen är jag lite mot att dela ägg, men jag har användning för äggulan imorgon, tänkte göra lite stracciatella!
Receptet uppdaterat den 8e December.

Det här borde du testa!
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar